το radiotvlink.gr χρησιμοποιεί coockies

Πέμπτη, 13 Απριλίου 2017 09:47

Αντώνης Νικολάου: "Μου αρέσει το χαμόγελο του Σκηνοθέτη όταν του δείχνω το πλάνο και καταλαβαίνω ότι είναι αυτό που ήθελε."

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(6 ψήφοι)
Ο γνωστός Compositor Αντώνης Νικολάου Ο γνωστός Compositor Αντώνης Νικολάου

Είναι ιδιαίτερη η χαρά και η τιμή για την Τεχνολογική Διαδικτυακή Πύλη μας όταν συνομιλεί με Μηχανικούς και Καλλιτέχνες-Τεχνικούς, όπως ο γνωστός Compositor Αντώνης Νικολάου, τον οποίο συναντήσαμε σε εκδήλωση που διοργάνωσαν επιτυχώς AmyDV και Blackmagic Design.
O Αντώνης Νικολάου είναι ένα από τα βασικά μέλη της YAFKA, του Αντώνη Κοτζιά (heart and soul), με καθήκοντα Composite Supervisor. Έχει προσφέρει τις δημιουργικές υπηρεσίες του σε ελληνικές και ξένες παραγωγές κερδίζοντας υποψηφιότητες (ταινίες "Μικρά Αγγλία" και το "Μικρό Ψάρι") και τελευταία το Βραβείο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (ΕΑΚ) με τη YAFKA, για την ταινία "Έτερος ΕΓΩ".
Οι εμπειρίες που συνέλλεξε από τη δημιουργική εργασία του σε κινηματογραφικές ταινίες, διαφημιστικά και τηλεοπτικές σειρές, η συχνή ενασχόληση του με γνωστές δημιουργικές τεχνολογικές λύσεις που κυριαρχούν στη βιομηχανία, οι απόψεις του για διάφορα ζητήματα που απασχολούν τη βιομηχανία μας και όχι μόνον υπόσχονται να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον σας μέχρι το τέλος αυτής της συζήτησης.

Κείμενο: Ανδρέας Τζανάκος
Φωτογραφίες: Ανδρέας Τζανάκος & Αρχείο Αντώνη Νικολάου
Videos: Αντώνης Νικολάου

 

Παρακολουθήστε το Compositing Showreel 2012

COMPOSITING SHOWREEL 2012 from Antonis Nikolaou on Vimeo.

 

radiotvlink.gr: Θα ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας όπως κάνουμε πάντα, ζητώντας, δηλαδή, από τον συνομιλητή μας ένα σύντομο «βιογραφικό» του, ώστε οι αναγνώστες μας να γνωρίζουν εν συντομία την πορεία του στον χώρο. Εσείς ποιον κλάδο της βιομηχανίας μας προτιμάτε περισσότερο να υπηρετείτε σήμερα ως Compositor και γιατί;

 

Αντώνης Νικολάου: Τον Κινηματογράφο. Αυτός ήταν που μου έκανε το “click” για να ασχοληθώ με τα Computer Graphics. Μέχρι τότε όλοι ήξεραν ότι θα ασχολούμουν με τη μουσική. Mozart με φωνάζαν στο σχολείο και ταυτόχρονα έκανα σπουδές πιάνου και θεωρητικών-αρμονίας. Οι υπολογιστές, από την πρώτη τους εμφάνιση με είχαν εντυπωσιάσει και παράλληλα ήθελα να ασχοληθώ με τον προγραμματισμό. Παρακολουθούσα πάρα πολύ στενά και τις δύο αγάπες μου. Τη μουσική και τους υπολογιστές σε όλο το εύρος τους. Κάποια στιγμή, όμως, έπρεπε να διαλέξω που θα εμβαθύνω. Οι πρώτες ταινίες με γραφικά με είχαν κερδίσει, μέχρι που είδα την ταινία-καταλύτη, δηλαδή Terminator 2. Θυμάμαι ότι όταν βγήκε σε video κασέτα εκείνο το καλοκαίρι, πρέπει να την είδα τουλάχιστον 70 φορές.

 

radiotvlink.gr: Επειδή είναι σίγουρο ότι μας διαβάζουν και αρκετοί νεότεροι στην ηλικία, αν σας ζητήσουμε να αναλύσετε τον όρο Compositor τι θα μας λέγατε; Ποιο είναι πραγματικά αυτό το Καλλιτεχνικό-Τεχνικό επάγγελμα; Ποιος "ο ρόλος" και η συνεισφορά ενός Compositor σε ένα διαφημιστικό, σε μία κινηματογραφική ταινία, ή μία τηλεοπτική σειρά; Ποιες είναι οι βασικές αρχές του επαγγέλματος; Ποιες είναι οι γνώσεις που θα πρέπει να αποκτήσει ένας Compositor, καθώς και ποιες είναι οι δεξιότητες που θα πρέπει να καλλιεργήσει σήμερα προκειμένου να διακριθεί τόσο σε ελληνικό, όσο και διεθνές επίπεδο; Πολλοί νεαροί που ξεκινούν τώρα τα πρώτα τους βήματα στο επάγγελμα αυτό πιθανόν να σας ρωτούσαν πιο προσωπικά πράγματα, όπως πόσες ώρες ασχολείστε καθημερινώς με το Compositing και που-πως εξασκείτε το επάγγελμα σας;

 

Αντώνης Νικολάου: Για να μην μακρηγορήσω, πολύ απλά, για τις νέες γενιές, θα αναφέρω ότι είναι η επέμβαση που κάνει κάποιος σε μία εικόνα με ένα εργαλείο όπως το photoshop, με τη διαφορά ότι εδώ πρέπει να αντιμετωπίσεις κινούμενες εικόνες και ότι επεμβάσεις κάνεις στη μία εικόνα πρέπει να ακολουθούνται και στις επόμενες.
Στο Compositing, στην ουσία χτίζεις ένα πλάνο από ένα, ή δύο, ή τρία και παραπάνω διαφορετικά υλικά. Βγάλε αυτό το βουνό από αυτό το πλάνο, ή βάλε χιόνια, ή βάλε καράβια στη θάλασσα. Μπορεί να έχεις ένα πλάνο στο οποίο πρέπει να βάλεις ένα κάστρο που βρήκες από μία άλλη φωτογραφία, ή από ένα render που σου έχει δώσει το τμήμα του 3D.
Το βασικό πράγμα που πρέπει να έχεις είναι «το μάτι». Να βλέπεις και να παρατηρείς τις συμπεριφορές του φωτός, των υφών και άλλων πραγμάτων που βρίσκονται στο περιβάλλον μας ώστε να μπορέσεις να φτιάξεις στον υπολογιστή ένα πλάνο από διάφορα υλικά, το οποίο κάποιος να μην μπορεί να διαπιστώσει ότι είναι φτιαχτό. Η μελέτη καλλιτεχνών, ζωγράφων, θεωρίας χρώματος, όλα αυτά βοηθάνε στο να δεις καλύτερα κάποια πράγματα, αλλά το πρωταρχικό στοιχείο που χρειάζεσαι είναι το μάτι, κάτι που δεν στο διδάσκει κανείς.
Από κει και πέρα το τεχνικό κομμάτι είναι κάτι που το εξελίσσεις κάθε μέρα μέχρι να αποσυρθείς. Δεν σταματάει ποτέ. Το ξεκίνημα μου ήταν ως 3D generalist. Είχα κάνει αρκετές δουλειές με φίλους και συνεργάτες που ακόμα τις βλέπω. Αλλά αυτό που με συνεπήρε στο Compositing και κυρίως στις ταινίες, ήταν ότι γινόμουν ποιο ενεργό κομμάτι της ταινίας και αυτό μου άρεσε πολύ. Μου αρέσει να μιλάω με τον Σκηνοθέτη και τον Διευθυντή Φωτογραφίας και να τους δίνω μία λύση την οποία δεν έχουν σκεφτεί. Μου αρέσει το χαμόγελο του Σκηνοθέτη όταν του δείχνω το πλάνο και καταλαβαίνω ότι είναι αυτό που ήθελε. Σου δίνει μία εξαιρετική ικανοποίηση.
Υπάρχουν πάρα πολλά βοηθήματα για κάποιον που ξεκινάει τώρα. Αυτό που πρέπει να πω είναι ότι αυτά τα βοηθήματα βγήκαν από τα προσωπικά χρόνια εμπειρίας του καθενός, από τα λάθη και τις επιτυχίες.
Προσοχή μην πέσετε στον φαύλο κύκλο του να διαβάζετε μόνο tutorials και να βλέπετε συνέχεια videos. Αυτή η δουλεία θέλει πολλές ώρες δοκιμών και ξανά δοκιμών, μέχρι να κουραστείτε και να πάτε για ύπνο. Δεν υπάρχει ωράριο. Ιδίως όταν υπάρχει δουλειά σε ταινία. Δεν υπάρχουν Σαββατοκύριακα, με την έννοια του μισθωτού υπαλλήλου. Μπορεί να κάθεσαι ένα μήνα και να δουλεύεις συνέχεια τους επόμενους τρεις. Η καθημερινή τριβή είναι το καλύτερο σχολείο. Εξ' άλλου αυτήν τη δουλειά πρέπει να την αγαπάς. Αλλιώς δεν την κάνεις. Δεν είναι λίγες εκείνες οι φορές που σε όλα αυτά τα χρόνια που δουλεύω, έχω πέσει να κοιμηθώ κάτω από το γραφείο, ή στον καναπέ πίσω από αυτό.

 

radiotvlink.gr: Ποια είναι τα βασικά εργαλεία που χρησιμοποιείτε για τη δημιουργική εργασία σας και γιατί τα εμπιστεύεστε; Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά τους και γιατί τα προτιμάτε;

 

Αντώνης Νικολάου: Το βασικό μου εργαλείο είναι το Fusion, που τώρα ανήκει στην Blackmagic Design. Με το fusion δουλεύω από τότε που το είχε η Eyeon, από την έκδοση δύο. Τότε, αν το έβλεπες, δεν υπήρχε άλλο node based compositing πρόγραμμα. Μάλιστα, τα Nodes ήταν σαν σωλήνες υδραυλικού. Μετά ήρθε το shake και όλα τα άλλα.
Το Fusion είναι πολύ δυνατό πρόγραμμα. Δυστυχώς, στα χέρια της Εyeon θάφτηκε Έθαψε το ίδιο της το παιδί. Γι' αυτό και πολύ σπάνια θα το έβλεπες να το ζητάνε .H Blackmagic ήταν η σωτήρια λύση για το πρόγραμμα. Αν δεν δεις και δεν δουλέψεις κάποια προγράμματα, δεν θα καταλάβεις τη διαφορά.
Έχω ένα πολύ καλό Ρώσο φίλο που είναι Lead Compositor σε μία πολύ γνωστή εταιρεία στο Λονδίνο, ο οποίος είναι πολύ δυνατός στο Fusion και σε άλλα προγράμματα comp. Σε ερώτηση που του έκανα πριν από χρόνια, αν χρησιμοποιούσε εκείνη τη στιγμή το Fusion, μου απάντησε: ‘‘Οι περισσότεροι άνθρωποι εδώ δεν έχουν ακούσει για το Fusion. Ακόμη και οι Pipeline guys δεν το έχουν δοκιμάσει λόγω της φτωχής υποστήριξης του στο Linux. Άλλο είναι το βασικό λογισμικό εδώ και η εργασία μαζί του μπορεί να είναι πραγματικά απογοητευτική σε σχέση με τα workflows που θα μπορούσαν να επιτευχθούν με το Fusion. Επειδή, όμως, η μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων παρακολουθεί tutorials και διαβάζει case studies της άλλης εταιρείας, έτσι καθορίζεται μέχρι στιγμής και η τάση της αγοράς.’’
Πλέον, το καλό με την Blackmagic είναι ότι έχει δώσει άλλη διάσταση στο πρόγραμμα. Να μην κρυβόμαστε, όταν επενδύονται χρήματα, τότε τα πάντα προχωράνε. Εγώ, όταν άκουσα για την αγορά του Fusion από την Blackmagic, πανηγύρισα.

Antonis Nikolaou IMG 1058 lr

Διακόπτοντας τη δημιουργία Ψηφιακών Οπτικών Εφφέ για τη συνέντευξη στην Τεχνολογική Πύλη μας

 

radiotvlink.gr: Πως οι ‘node based’ λύσεις, ή ‘τα υδραυλικά’ που λέγαμε κάποτε για το τότε Digital Fusion, από ελαφρώς περιθωριακό και ίσως λίγο ξινό για κάποιους, να αποτελούν σήμερα ένα defacto GUI για Compositing και όχι μόνον (Fusion και τώρα Nuke, DaVinci κ.α.); Μιλήστε μας, παρακαλώ και για τη συνεργασία σας με την AmyDV, καθώς και για τις υπηρεσίες υποστήριξης που σας προσφέρει σε ότι αφορά τα προϊόντα Fusion και DaVinci της Blackmagic Design;

 

Αντώνης Νικολάου: H node based λύσεις πάντα υπήρχαν. Από τον σχεδιασμό στον κώδικα ενός προγράμματος, μέχρι και τις πρακτικές εφαρμογές. Στην ουσία ότι node based κατάσταση βλέπουμε σε ένα πρόγραμμα δεν είναι τίποτα άλλο παρά η οπτικοποίηση ενός κώδικα με GUI.
Με την AmyDV και κυρίως με τον Δαυίδ Χαλκίδη γνωριζόμαστε από το 1994. Αποκτώντας από τότε προγράμματα, κάρτες γραφικών, η AmyDV έδινε πάντα λύσεις και ο Δαβίδ ήταν παρών όποτε τον χρειαζόσουν. Έτσι από τη σχέση Πελάτη-Πωλητή, γίναμε πάρα πολύ καλοί φίλοι. Όποτε χρειάζομαι κάτι μου δίνει λύση αμέσως. Όποτε χρειάζεται κάτι δεν το συζητάω ότι είμαι δίπλα του.

 

radiotvlink.gr: Κατά την άποψη σας, ένας Compositor με τη δική σας εμπειρία, θα έπρεπε να έχει συμμετοχή στα γυρίσματα μίας ταινίας, ή μίας τηλεοπτικής σειράς ή ενός διαφημιστικού; Τι ακριβώς συμβαίνει στη χώρα μας και τι στο εξωτερικό; Υπάρχει κατανόηση από πλευράς των Ελλήνων Σκηνοθετών, σε όλους τους κλάδους της βιομηχανίας μας, ως προς τις τεχνικές και τις απόψεις των Compositors; Γενικότερα, σε ποιο στάδιο της παραγωγής συμφέρει να εμπλέκεται ο compositor;

 

Αντώνης Νικολάου: Η συμμετοχή στα γυρίσματα είναι απαραίτητη. Συνήθως ένας VFX Supervisor έχει περάσει από όλα τα στάδια του Post. Έχει ξενυχτήσει αντιμετωπίζοντας  καταστάσεις μέχρι να βρεθεί στο γύρισμα για να δώσει λύση. Κουβαλάει μία εμπειρία. Ένα γύρισμα ενός πλάνου στοιχίζει μερικές χιλιάδες ευρώ και γι' αυτό το πλάνο την ευθύνη την έχεις «εσύ».
Όταν σου λέει ο Σκηνοθέτης «δικό σου το γύρισμα» και γυρνάνε και σε κοιτάνε όλοι, πρέπει να ξέρεις πολύ καλά τι κάνεις.
Στην Ελλάδα προχωράνε τα πράγματα, αλλά πολύ αργά. Μην ξεχνάτε, είμαστε μία μικρή χώρα με συγκεκριμένους προϋπολογισμούς. Πολλοί φίλοι αυτήν τη στιγμή δουλεύουν στην Ελληνική αγορά, με τους οποίους γνωριζόμαστε από το 1992, όταν και ξεκινούσαμε. Κάποιοι στις Η.Π.Α. ξεκίνησαν μετά από εμάς και φτάσανε να είναι Supervisor σε πάρα πολύ γνωστές εταιρείες. Παίζει μεγάλο ρόλο σε ποια περιοχή ξεκίνησες και που μπορεί να φτάσεις, αν μπορείς να φτάσεις. Αλλά αυτό είναι μία άλλη, πολύ μεγάλη συζήτηση.
Τα Ψηφιακά Οπτικά Εφφέ (VFX) στην Ελλάδα, παλιότερα, αλλά ακόμα και πιο πρόσφατα, θεωρούνται παρακατιανά. Δεν τα έβλεπαν ως ένα μέσο για να κάνουν την δουλειά τους. Είναι και αυτό ένα ζήτημα από μόνο του. Τώρα, όμως, όλοι οι Σκηνοθέτες τα θεωρούνε εργαλείο. Οπότε σε κάθε ταινία από το rough scenario που υπάρχει πλέον σε φωνάζουν και σου λένε τι θέλουν να κάνουν.
Συνήθως, αυτός που εμπλέκεται στην παραγωγή ως VFX Supervisor είναι Compositor.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί είναι αυτός που έχει δει και έχει αντιμετωπίσει περισσότερες καταστάσεις από θέματα φακών, καμερών, look και media format. Βρίσκεται ποιο κοντά στο τεχνικό γύρισμα. Βλέπει μέσα από την κάμερα και καταλαβαίνει τις δυσκολίες. Αυτό δεν το κερδίζεις από τη μία στιγμή στην άλλη. Θέλει δουλεία και χρόνο.

 

Παρακολουθήστε το Compositing Showreel για την ταινία "Μικρά Αγγλία"

Mikra Aglia (Little England) - Compositing Showreel from Antonis Nikolaou on Vimeo.

 

radiotvlink.gr: Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας κάποιες από τις πιο σημαντικές δημιουργίες σας σε διάφορες παραγωγές και γιατί; Παρακαλώ όπως μας αναφέρετε χαρακτηριστικά παραδείγματα.

 

Αντώνης Νικολάου: Σε κάθε δημιουργία ταινίας, διαφημιστικού, έχεις κάτι να θυμάσαι. Δεν μπορώ να τα ξεχωρίσω. Κάθε ταινία ή τηλεοπτική σειρά έχει να σου δώσει κάτι, ή να θυμάσαι κάτι. Κάποια παραδείγματα: "Η Ρόζα της Σμύρνης", "Μικρά Αγγλία", "Ο Θεός Αγαπάει το Χαβιάρι", "Το Μικρό Ψάρι", "Ματωμένα Χώματα" κ.α.

 

radiotvlink.gr: Με δεδομένη την οικονομική συγκυρία των τελευταίων ετών στη χώρα μας πόσο εύκολη, ή δύσκολη υπόθεση ήταν η εργασία σε διάφορες παραγωγές, από τον κινηματογράφο έως και την τηλεόραση; Μήπως η οικονομική κρίση ενίσχυσε, έστω σε κάποιες των περιπτώσεων, τη ζήτηση των υπηρεσιών Καλλιτεχνών-Τεχνικών, όπως εκείνες των Compositors;

 

Αντώνης Νικολάου: Είτε υπάρχει κρίση είτε δεν υπάρχει πρέπει να επισημάνω τα εξής. Τα VFX εξυπηρετούν τον σκοπό του Σκηνοθέτη σε μία ταινία. Δεν τα χρησιμοποιούμε ούτε για να φλυαρούν, ούτε για να καλύψουμε ελλείψεις, όπως για παράδειγμα σκηνογραφικές. Δεν κάνουμε εκπτώσεις στον Σκηνογράφο για να τα φτιάξουμε με VFX στον υπολογιστή. Αυτό το λέω και το τονίζω.
Σε αυτό πρέπει να είσαι κατηγορηματικός. Να κάνεις δηλαδή το σωστό. Έχω συναντήσει αυτήν την κατάσταση, το να θέλει κάποιος να κάνει οικονομία με τα VFX. Δεν γίνεται. Όποιος το κάνει στο τέλος του γυρνάει μπούμερανγκ. Μην ξεχνάτε ότι πλέον το κοινό είναι εκπαιδευμένο. Ξέρει τι βλέπει. Οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να το κοροϊδέψεις επειδή δεν έχεις λεφτά να κάνεις τη δουλειά σωστά.

 

radiotvlink.gr: Στην εξαιρετική εκδήλωση της AmyDV και της Blackmagic Design τον Οκτώβριο του 2016 ήταν εντυπωσιακός ο αριθμός των συμμετεχόντων από διάφορους κλάδους της βιομηχανίας μας που παρακολούθησαν τις ομολογουμένως εντυπωσιακές παρουσιάσεις-επιδείξεις σας με τα ολοζώντανα παραδείγματα από πραγματικές παραγωγές αναφορικά στο Fusion της Blackmagic Design. Εμείς διακρίναμε την ισχυρή μεταδοτικότητα σας στο απαιτητικό αντικείμενο του Compositing. Αλήθεια, σας ενδιαφέρει η μετάδοση της εμπειρίας και των πλούσιων γνώσεων σας σε νέους επαγγελματίες; Αν η απάντηση σας είναι θετική, με ποιους τρόπους μπορεί να γίνει τούτο εφικτό;

 

Αντώνης Νικολάου: Όταν ξεκινάς από το μηδέν και ειδικώς τα χρόνια που η πληροφορία δεν ήταν διαδεδομένη, όλα τα μαθαίνεις με τον δύσκολο τρόπο. Με την τριβή πάνω στον υπολογιστή. Δεν είχες διαδίκτυο, όπως το ξέρουμε τώρα, ούτε tutorials, ενώ υπήρχαν λίγα βιβλία, που ήταν και ακριβά για να τα παραγγείλεις. Αυτό σε κάνει να ιεραρχείς τα πράγματα και να τα κατατάσσεις σε μία σειρά. Τώρα αν σκεφτείς τι έχεις περάσει εσύ για να φτάσεις να μάθεις κάποια πράγματα και το πώς θα ήταν το ιδανικότερο να τα έχεις μάθει, τότε στο μυαλό σου έχεις μία δομή στο πως πρέπει να τα μεταδώσεις τη γνώση σε νέους ανθρώπους και πάντα σε σχέση με την εμπειρία που διαθέτεις.
Η εκπαίδευση είναι κάτι που έχουμε συζητήσει με τον Δαυίδ Χαλκίδη. Μάλλον θα πρέπει να σας δώσει ο ίδιος περισσότερες πληροφορίες. Δεν μπορώ να πω κάτι παραπάνω. Αν γίνει αυτό που ετοιμάζουμε θα είναι μια ευχάριστη έκπληξη.

Antonis Nikolaou creative suite lr

Άποψη της δημιουργικής σουίτας Ψηφιακών Οπτικών Εφφέ του Αντώνη Νικολάου

 

radiotvlink.gr: Ποιο πιστεύετε ότι θα είναι το μέλλον του Ελληνικού Κινηματογράφου, της Ελληνικής Διαφήμισης αλλά και της Τηλεόρασης; Ποιο είναι το μέλλον ενός "ψαγμένου" Compositor τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς στους ως άνω κλάδους της βιομηχανίας μας; Ποια επιπλέον ψηφιακά εργαλεία θα θέλατε να είχατε σήμερα στη διάθεση σας, ή έστω στο άμεσο μέλλον στον σταθμό εργασίας σας και τι θα θέλατε να συμβουλεύσετε τις εταιρείες που κατασκευάζουν υψηλών προδιαγραφών λογισμικό Compositing, Editing και Color Grading, ή τι θα θέλατε να ζητήσετε από αυτές;

 

Αντώνης Νικολάου: Ευτυχώς, υπάρχουν κάποιοι αξιόλογοι άνθρωποι που προσπαθούνε να γίνονται παραγωγές στον Κινηματογράφο. Παρ' όλες τις ηρωικές προσπάθειες που θα έπρεπε να είναι αυτονόητες, ο χώρος έχει συγκεκριμένη έκταση. Είμαστε μία μικρή χώρα. Πολλοί φίλοι και συνεργάτες έχουν φύγει στο εξωτερικό για κάτι καλύτερο. Όχι μόνον από οικονομικής πλευράς, αλλά και για την απόκτηση περισσοτέρων εμπειριών. Πολλοί Έλληνες έχουν δουλέψει σε πολύ καλές ταινίες. Εδώ εξελίσσονται τα πράγματα, αλλά πολύ αργά. Θα πρέπει να έχεις υπομονή και αντοχή και φυσικά αυτό εξαρτάται από τα προσωπικά του καθενός στη ζωή.
Το μεγαλύτερο μυστικό είναι να έχεις γυναίκα που να σε καταλαβαίνει. Για αυτό εδώ θέλω να ευχαριστήσω το Χριστινάκι μου για την κατανόηση της και την αγάπη της.
Οι εταιρείες που φτιάχνουν software ακούνε τους χρήστες. Αυτό είναι καλό. Αυτό που κάποιες δεν μπορούν να καταλάβουν είναι ότι η οικονομική πολιτική που εφαρμόζουν διώχνει τον κόσμο από τα προϊόντα τους. Δεν είναι λίγες φορές που οι χρήστες αλλάζουν software που δουλεύουν επί πολλά χρόνια για την απληστία των εταιρειών.
Η φτήνια τρώει τον παρά λέει μια παροιμία και ευτυχώς η Blackmagic Design το ξέρει και μπορώ να πω ότι είμαι τυχερός.

 

radiotvlink.gr: Εμείς θα ευχηθούμε να συνεχίσετε τη δημιουργική πορεία σας για πολλά-πολλά χρόνια και να εκπληρώσετε όλα τα επαγγελματικά σας όνειρα με ακόμη περισσότερες συμμετοχές σε επιθυμητές παραγωγές όλων των κλάδων της βιομηχανίας μας. Επίσης θα ευχηθούμε το επάγγελμα σας να διδάσκεται σύντομα από όλες τις Σχολές (Πανεπιστημιακές, ΤΕΙ και ΙΕΚ) της χώρας μας, από εξειδικευμένους και δημιουργικούς Καλλιτέχνες-Τεχνικούς όπως εσείς.

 

Αντώνης Νικολάου: Το θέμα της εκπαίδευσης …μία μεγάλη συζήτηση… μία άλλη φορά. Σας ευχαριστώ πολύ για την τιμή που μου κάνατε.

 

Παρατηρήσεις:

IMDb Logo lr

α) Ο Αντώνης Νικολάου έχει προσφέρει δημιουργικό έργο στις ταινίες και τις τηλεοπτικές σειρές που μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

 

β) Πληροφορίες για τη Yafka μπορείτε να πάρετε εδώ.

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 13 Απριλίου 2017 10:32

Προσθήκη σχολίου

FaLang translation system by Faboba

CREATION

DELIVERY

AUDIO

POST PRODUCTION

MANAGEMENT

CINEMA

GENERATOR

MONEY

BROADCASTERS

Copyright@ 2016, Tzanakos P. Andreas Publishing Group