το radiotvlink.gr χρησιμοποιεί coockies

Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2015 14:40

Τρεις τρόποι για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των Ψηφιακών Δεκτών Ραδιοφώνου.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Η Συγγραφέας του άρθρου, Ruxandra Obreja, είναι Επικεφαλής Ανάπτυξης Ψηφιακού Ραδιοφώνου στη Διεθνή Υπηρεσία του BBC (BBC World Service Group) και Πρόεδρος του Digital Radio Mondiale.

Ruxandra Obreja

Κατά τη διάρκεια της IBC, τον Σεπτέμβριο του 2015, είχα την ευκαιρία να κάνω μια βαρκάδα στα θελκτικά κανάλια του Άμστερνταμ της Ολλανδίας, ακούγοντας ότι συνέβαινε στο Τουρνουά Τένις των Ηνωμένων Πολιτειών (United States Open), δηλαδή τις ενημερωτικές μεταδόσεις ψηφιακού ήχου από πομπό που έχει ως θέα τα καταπράσινα λιβάδια της Αγγλίας. Αυτή είναι μία θύμηση που κρατώ σαν θησαυρό.

Με τίποτα δε συγκρίνεται ο καλής ποιότητας, ζωντανός ψηφιακός ήχος, ακόμη και αν η εκπομπή πραγματοποιείται από απόσταση άνω των χιλίων χιλιομέτρων. Όταν ο ήχος προσεγγίζει το ακροατήριο, συνοδευόμενος από επιπλέον δεδομένα και έγχρωμες εικόνες στην τίμιων-διαστάσεων οθόνη ενός δέκτη, σε αυτό ακριβώς συνοψίζεται η νέα εποχή του ραδιοφώνου.

Ωστόσο, παρά το πρόσφατο λανσάρισμα των πληρέστατων ως προς τις δυνατότητες DRM δεκτών στην IBC, ο αριθμός των δεκτών DAB που πωλήθηκαν στη Δυτική Ευρώπη και την Αυστραλία, αλλά και των HD ραδιοφώνων που έχουν εγκατασταθεί στα αυτοκίνητα των Η.Π.Α., ο αριθμός των ψηφιακών δεκτών παγκοσμίως δεν υπερβαίνει τα δέκα εκατομμύρια, αντί να είναι κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια, ύστερα από χρόνια (δεκαετίες) συνεχούς τεχνικής προσπάθειας και μερικών καλών, αλλά όχι και τόσο εμπνευσμένων προωθητικών ενεργειών.

Σίγουρα, κανείς δεν γνωρίζει, αλλά θα μπορούσαν εκεί έξω να βρίσκονται περισσότεροι από ένα δισεκατομμύρια δέκτες FM, σε όλον τον κόσμο. Πότε οι ψηφιακοί δέκτες θα καλύψουν αυτήν τη διαφορά; Γιατί η αφομοίωση τους είναι τόσο αργή; Μερικοί από τους λόγους έχουν ήδη παρουσιαστεί: η τιμή τους είναι ιδιαιτέρως υψηλή, η ποσότητα τους είναι μικρή, οι άνθρωποι είναι συνδεμένοι με τους παλιούς τους δέκτες “κουζίνας” και δεν αντιλαμβάνονται την ανάγκη για αλλαγή, ή απλά το γεγονός πως το ψηφιακό σήμα δεν μπορεί καλύψει το σύνολο της επικράτειας μίας χώρας.

Τα οφέλη του DRM ως ξεχωριστού προτύπου, ή ως συμπληρωματικού σε άλλα πρότυπα εκπομπής (για την προσφορά κάλυψης σε όλη την χώρα) είναι γνωστά στους τεχνολόγους, αλλά μερικές φορές όχι απολύτως κατανοητά από τους ακροατές, τους κατασκευαστές και τους διανομείς.

Και ύστερα, υπάρχει και το περιεχόμενο — ο πραγματικός παράγοντας που συμβάλει στην πώληση ραδιοφωνικών δεκτών. Οι Ραδιοφωνικοί Σταθμοί δεν έχουν αναπτύξει πλήρως μία συνεχή και ολοκληρωμένη ψηφιακή εμπειρία, συγκρίσιμη με εκείνη που είναι διαθέσιμη σε άλλες ψηφιακές πλατφόρμες.

Ως εκ τούτου τι πρέπει να κάνουμε για να διασφαλίσουμε την επιτυχία των ψηφιακών δεκτών;

Πρώτα απ’ όλα δε θα πρέπει να περιμένουμε για τα αποτελέσματα του “διαγωνισμού ομορφιάς των προτύπων εκπομπής”! Έκαστη χώρα, ή αγορά, έχει διαφορετικές ανάγκες που μπορούν να αντιμετωπιστούν από ένα πρότυπο, ή από συνδυασμό διαφορετικών προτύπων και ως εκ τούτου δεν υπάρχει ένας ξεκάθαρος νικητής.

Δεύτερον, υποστήριξη, δημιουργία και χρηματοδότηση για πολλών-προτύπων εκπομπής δέκτη (ο οποίος θα εμπεριέχει και τα FM). Τα chipsets υπάρχουν. Μετατρέψτε τους δέκτες σε “αντικείμενα πόθου” και όχι σε γυρολόγους της ρετρό όψης, κάτι που μόνον ενισχύει την ιδέα-άποψη για το ραδιόφωνο ή τον ήχο, που το χαρακτηρίζει ως κάτι παλαιομοδίτικο από τον 20ο αιώνα.

Τρίτον, για τη μετάβαση στο ψηφιακό ραδιόφωνο θα πρέπει να σκεφτούμε και τα τέσσερα πόδια ενός ψηφιακού τραπεζιού, δηλαδή πομπούς, περιεχόμενο, δέκτες και μία καλή επικοινωνιακή στρατηγική. Δεν πρέπει να ζητάμε φθηνούς ψηφιακούς δέκτες πριν να έχουμε τις υποδομές, το συναρπαστικό περιεχόμενο και την πραγματικά καινοτόμο στοχευόμενη επικοινωνία προς τους διανομείς και τους ακροατές.

Χωρίς τα ως άνω βήματα οι δέκτες θα παραμείνουν άδεια στατιστικά στοιχεία και απλά θα συγκεντρώνουν τη σκόνη στα ράφια. Αρχικώς, τα ψηφιακά προϊόντα δεν είναι ποτέ φθηνά και ως εκ τούτου γιατί θα πρέπει να είναι ένας δέκτης ραδιοφώνου; Το ζήτημα του οικονομικού δέκτη θα τεθεί με την ανάγκη για το υπάρχον περιεχόμενο, από τα πραγματικά οφέλη που δεν προσφέρονται από το αναλογικό ραδιόφωνο, από το καλό marketing, από την ικανή ποσότητα και το όραμα.

Στην IBC είδαμε το concept της εφαρμογής DRM app, την οποία μπορείτε να κατεβάσετε. Το Ραδιόφωνο είναι ήχος στα tablets, τολμώ να πω και στα κινητά τηλέφωνα και στα αυτοκίνητα.

Και αν μπορείτε να αποκτήσετε έναν αυτόνομο ψηφιακό δέκτη, πάρτε τον μαζί σας σε μία βαρκάδα στο Amsterdam, ένα μουντό απόγευμα! Είμαι απολύτως σίγουρη πως θα απολαύσετε τη βαρκάδα σας.

Θα περιμένουμε τα σχόλια σας ακριβώς κάτω από το παρόν άρθρο αλλά και στη σελίδα μας στο facebook.

Ευχαριστούμε θερμά το DRM Consortium, την κα. Ruxandra Obreja και φυσικά τη Νο1 διεθνή έκδοση για το Ραδιόφωνο, RADIO WORLD INTERNATIONAL. 

Πηγή: Άρθρο Γνώμης της Προέδρου της Κοινοπραξίας DRM, Ruxandra Obreja, για την έντυπη και ηλεκτρονική έκδοση του Radio World International.

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2015 17:16

Προσθήκη σχολίου

FaLang translation system by Faboba

CREATION

DELIVERY

AUDIO

POST PRODUCTION

MANAGEMENT

CINEMA

GENERATOR

MONEY

BROADCASTERS

Copyright@ 2016, Tzanakos P. Andreas Publishing Group