το radiotvlink.gr χρησιμοποιεί coockies

RADIO

Υπήρξε καταγραφή της πραγματικής αίσθησης του Ραδιοφώνου ως μέσου που εξελίσσεται κατά τη φετινή Σύνοδο για το Ψηφιακό Ραδιόφωνο, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Γενεύη (8 Φεβρουαρίου 2017).

Η Συνεργασία αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία του Ψηφιακού Ραδιοφώνου.

Η Bernie O'Neill, Διευθύντρια Έργου του Οργανισμού WorldDAB αποτελεί την πηγή μας για το ακόλουθο άρθρο που αφορά σε όλα όσα αναφέρθηκαν για το DAB+ σε μία από τις κορυφαίες εκδηλώσεις για το Ραδιόφωνο στην Ευρώπη και σε όλον τον κόσμο, για την τρέχουσα χρονιά.

Τετάρτη, 06 Απριλίου 2016 14:26

Radiodays Europe 2016 - Οι Συνεδρίες - Άρθρο!

Πολλά Sessions του μεγαλύτερου Συνεδρίου για το Ραδιόφωνο στην Ευρώπη, το οποίο πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Παρίσι (13-15 Μαρτίου 2016), με τη συμμετοχή πλήθους επαγγελματιών από τη βιομηχανία του Ραδιοφώνου, είχαν απίστευτο ενδιαφέρον. Σας παρουσιάζουμε ευθύς αμέσως, περιλήψεις εκείνων που θεωρούμε πιο σημαντικά από την άποψη της τεχνολογίας, του προγράμματος, της λειτουργίας, αλλά και επιχειρηματικώς. Αυτό το άρθρο θα εμπλουτίζεται διαρκώς με νέα Sessions, έως ότου ολοκληρώσουμε την καταγραφή όλων των σημαντικών, κατά την κρίση μας, Συνεδριών. Γι’ αυτό σας προτρέπουμε να τσεκάρετε κατά τακτά χρονικά διαστήματα τον αριθμό και τον τίτλο έκαστου Session, προκειμένου να μην χάσετε κανένα από αυτά!

Ενημέρωση δια τούτο θα έχετε και από τα e-Newsletters (RADIO) που αποστέλλουμε τακτικά κάθε εβδομάδα. Αν δεν είστε μέλος και θέλετε να γίνετε μέλος (δωρεάν) στο e-Newsletter (RADIO), στείλτε μας e-mail με το σχετικό αίτημα σας στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Κείμενο: Ανδρέας Τζανάκος

Φωτογραφίες: Αρχείο Radiodays

H Τεχνολογική Πύλη μας περιγράφει εν συντομία όλα όσα έγιναν στο Συνέδριο Radiodays Europe 2016, χωρίς δικά της σχόλια και χωρίς να είναι απαραίτητο να συμφωνεί με κάποιους εκ των Ομιλητών, με τις παρουσιάσεις και τις απόψεις τους.

Θυμίζουμε ότι έχουμε ήδη αναρτήσει στην Τεχνολογική Πύλη μας μία σύντομη σύνοψη με τίτλο: Πρώτη ενημέρωση για το Συνέδριο Radiodays Europe 2016, την οποία μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλίκ εδώ.

Session (5): RateOnAir: Μία φορητή λύση για μετρήσεις Ραδιοφώνου.

Αυτή η συνεδρία, με την παρουσίαση του Arnaud Annebicque, Διευθυντής της Médiamétrie, εξέτασε τα οφέλη της φορητής ηλεκτρονικής μέτρησης και πως αυτή σας επιτρέπει να μετρήσετε με ακρίβεια την ακροαματικότητα σε πραγματικό χρόνο, οπουδήποτε και σε οιαδήποτε συσκευή.

Arnaud Annebicque

Συγκεκριμένα ο Arnaud Annebicque, δηλαδή ο Περιφερειακός Επιχειρησιακός Διευθυντής της Médiamétrie στη Γαλλία, εξήγησε τον τρόπο που η τεχνολογία καταγράφει δεδομένα με μικρό μέγεθος. Τούτο είναι σημαντικό καθώς επιτρέπει την επισύναψη της μέτρησης στη ζώνη, στην τσάντα, ή στο γραφείο σας, καθώς και την παρακολούθηση της χρήσης ραδιοφώνου και της τηλεόρασης.

Οι 900 συμμετέχοντες που ήρθαν στο Παρίσι είχαν πρόσβαση σε 38 ραδιοφωνικούς σταθμούς και 100 τηλεοπτικά κανάλια. Η μέτρηση μπορεί να παρακολουθεί με ακρίβεια που και πότε ο χρήστης ακούει ραδιόφωνο και παρακολουθεί τηλεόραση. Και οι 900 συμμετέχοντες έλαβαν μέρος σε μία μελέτη διάρκειας ενός μήνα και τα αποτελέσματα θα δημοσιευτούν τις προσεχείς εβδομάδες.

Προς το τέλος της συνεδρίας ο Arnaud έδωσε τη δυνατότητα διατύπωσης ερωτήσεων. Πολλοί ρώτησαν τι συμβαίνει όταν οι συμμετέχοντες χρησιμοποιούν ακουστικά; Ο Arnaud εξήγησε ότι τα ακουστικά τους συνδέονται με έναν splitter, ο οποίος συνδέει τη συσκευή τους στη λύση RateOnAir.

Οι διοργανωτές ευχαρίστησαν τον Arnaud γι’ αυτήν την ενδιαφέρουσα συζήτηση και ανυπομονούν να δούνε τα αποτελέσματα από την έρευνα στο Παρίσι!

Session (4): Αποκαλύφθηκαν τα Μυστικά του Πρωινού Ραδιοφωνικού Show!

Αυτή ήταν μία αποκλειστική-παγκοσμίως συνεδρία, για την οποία υπεύθυνοι ήταν οι Σύμβουλοι Ραδιοφώνου s Francis Currie και Niklas Nordén, οι οποίοι έχουν μελετήσει τα πρωινά ραδιοφωνικά shows τους ως προς τους ακροατές ραδιοφώνου στις αγορές που δραστηριοποιούνται, με τη χρήση νέας συναρπαστικής τεχνολογίας διαγωνισμών-δοκιμασιών.

από δεξιά: Francis Currie και Niklas Nordén

Ο Currie Norden (www.currienorden.com) ανέπτυξε τον διαδικτυακό tester περιεχομένου με την ονομασία ‘Ultimate Air Check’. Με τη χρήση αυτού του εργαλείου μπορείτε να ανεβάσετε ήχο από το ραδιοφωνικό show σας, να επιλέξετε το ακροατήριο σας, εν συνεχεία να τους βάλετε να ακούσουν και να βαθμολογήσουν το clip ήχου κάθε πέντε δευτερόλεπτα. Τούτο παράγει ένα κινούμενο γράφημα που απεικονίζει τη διαφορετική ανταπόκριση στο περιεχόμενο καθώς αναπαράγεται ο ήχος. Ως εκ τούτο σας επιτρέπει να προβείτε σε παρατηρήσεις αναφορικά με το τι δουλεύει και τι όχι στο ραδιόφωνο. Για την παρουσίαση του οι δύο κύριοι αναπαρήγαγαν πολλά clips από πρωινά (breakfast) shows σε όλον τον κόσμο και ανέφεραν στους συμμετέχοντες  τις παρατηρήσεις τους.

BBC RADIO 1 (England). Παρουσιαστής: Nick Grimshaw Clip: Jack Black interview

Η μεγάλη παρατήρηση κατά τη διάρκεια αυτού του clip ήχου ήταν ότι παρότι ο Jack Black είναι δημοφιλής, υπήρξε μια μικρή βύθιση στη βαθμολογία. Ίσως αυτό να οφείλεται στο ότι ο Jack Black δεν είναι πια ελκυστικός σε νεότερης ηλικίας ακροατήριο (16-24).

CAPITAL FM (London) Παρουσιαστής Presenter: Dave Berry. Ακούσαμε ένα μέρος, όπου ο ακροατής συμμετέχει στη μέτρηση από κινητό τηλέφωνο. Το κινούμενο γράφημα έδειξε ότι ήταν ιδιαιτέρως ανεπιτυχής η δέσμευση αυτού του ακροατή. Ωστόσο ένα αξιοσημείωτο θέμα είναι ότι οι ακροατές που αγαπούνε τον ραδιοφωνικό σταθμό Capital δεν ανταποκρίθηκαν τόσο αρνητικά σε αυτήν τη δυνατότητα. Τούτο δεικνύει ότι δεν πρέπει να τρέχετε αυτήν την έρευνα μόνον με τους τακτικούς ακροατές σας. Αναγκαιότητα αυτής της έρευνας αποτελεί το τρέξιμο της σε ένα μεγαλύτερο εύρος ακροατών, ώστε να έχετε μία πλήρη εικόνα.

702 ABC Breakfast (Σύδνεϋ) Παρουσιαστής: Robbie Buck. Εδώ οι μετρήσεις ανέβηκαν πολύ ψηλά κατά τη διάρκεια της ιστορίας ενός καλεσμένου. Καλές ιστορίες = καλό ραδιόφωνο. Τούτο υπογραμμίστηκε από την πτώση των μετρήσεων όταν ο παρουσιαστής διέκοψε τη ροή της εξιστόρησης.

Z100 (Νέα Υόρκη) Παρουσιαστής: Elvis Duran. Κατά τη διάρκεια ακρόασης αυτού του clip, μία σύζυγος έκανε φάρσα στον σύζυγο της στον αέρα, αυτός έλαβε μία τηλεφωνική κλήση από εταιρεία επισκευής υπολογιστών, λέγοντας του ότι το laptop του έχει παραβιαστεί λόγω μαζικής κατανάλωσης πορνό …. Προφανώς το θύμα δεν εντυπωσιάστηκε!!

Session (3): Η αφήγηση στα νέα μέσα

Αυτό το session είχε την υπογραφή της Αμερικανίδας δημιουργού ταινιών και παραγωγού ραδιοφώνου Bianca Giaever.

Bianca Gievar

Η Bianca Giaever έχει εργαστεί: This American Life, Radiolab, New York Times, και TED conference.

Η συνεδρία επικεντρώθηκε στον τρόπο που η ραδιοφωνική ιστορία μπορεί να αξιοποιήσει οπτικά στοιχεία για να ενισχύσει την αφήγηση, αλλά και να προσθέσει νέες διαστάσεις στις φωνές και τους ηχογραφημένους ήχους.

Ήταν μία πραγματικά δημιουργική συνεδρία που εξέτασε την αφήγηση με νέους και πρωτοποριακούς τρόπους, ενώ παρουσιάστηκε και η προσωπική εργασιακή ιστορία της Bianca Giaever, συνδυάζοντας το ραδιόφωνο με άλλα μέσα και ιδιαιτέρως το video.

Η ίδια εξήγησε το δρόμο εργασίας στο ραδιόφωνο και το video, παρουσιάζοντας παραδείγματα της δουλειάς της και ανέλυσε τις εμπειρίες της έως σήμερα από την εργασία της στο ραδιόφωνο και τις τέχνες.

Οι ιδέες που μετέδωσε στους συμμετέχοντες ήταν καταπληκτικές.

Session (2): Βρίσκοντας τον τρόπο να δημιουργήσετε το brand για το Ραδιόφωνο σας.

Αυτό το session είχε την υπογραφή του Ralph Van Dijk, Ιδρυτή και Δημιουργικού Διευθυντή από την Αυστραλία - Τρίτη 15 Μαρτίου 2016.

Ralph Van Dijk

Σε περιόδους οικονομικής κρίσης, είναι δύσκολη η ανεύρεση χρημάτων για ΜΜΕ & διαφήμιση. Όταν κάνετε διαφημίσεις πρέπει να επικεντρώνεστε περισσότερο στο περιεχόμενο των διαφημίσεων, παρά στην ποσότητα αυτών.

“Ένα λάθος που κάνουν πολλοί ραδιοφωνικοί σταθμοί είναι η διαφήμιση σχετικά με διάσημους μουσικούς και διασημότητες, κυρίως με περιεχόμενο που δεν είναι σχετικό με τους ακροατές. Σε αυτές τις διαφημίσεις ένα πράγμα λείπει. Αυτό είναι το κοινό σας.” Ο Ralph Van Dijk έδειξε στο Radiodays ένα καλό παράδειγμα του πως πρέπει να γίνεται αυτό. Το ιδιοφυΐες spot Apple Music TV για τον ραδιοφωνικό σταθμό Beats1 πραγματικά μαγνήτισε την προσοχή των συμμετεχόντων στο Συνέδριο.

“Κάνοντας τις διαφημίσεις να μοιάζουν παγκόσμιες και sexy”, δήλωσε ο Ralph κατά την παρουσίασή του, “μπορούμε να κάνουμε το μέσο μας μεγάλο. Κάνει τον πελάτη των Ραδιοφωνικών Σταθμών να σκεφτεί με διαφορετικό τρόπο σχετικά με το προϊόν τους. Μην ξεχνάτε ότι μόνο το ραδιόφωνο μπορεί να είναι αυθόρμητο, συναφές, ζωντανό, αυθεντικό και συναρπαστικό. Επικεντρωθείτε εκεί όπου πρέπει να είναι το ραδιόφωνο, όχι όπου αυτό είναι τώρα και η τοποθέτηση του αποτελεί ένα ουσιαστικό μέρος ως προς την ανάπτυξη του marketing.”

Session (1): Τα μαθήματα που πήραμε από το Αμερικανικό Ραδιόφωνο στην αυγή της ψηφιακής εποχής.

Αυτό το session είχε την υπογραφή του Michael Harrison, συντάκτη και εκδότη από τις Η.Π.Α. - Τρίτη 15 Μαρτίου 2016.

Michael Harrison

Ο Michael ξεκίνησε αυτήν τη συνεδρία λέγοντας πως ο κόσμος του ραδιοφώνου είναι τόσο προηγμένος και ότι οι παρουσιάσεις που είδε καθ’ όλη τη διάρκεια του Radiodays Europe ήταν τόσο απίστευτα συγκινητικές ώστε η συνηθισμένη λίστα του με 15 pointers μειώθηκε σε περίπου δύο, κάτι μοναδικό για το Αμερικανικό ραδιόφωνο.

“Δεν έπρεπε να πέσουμε θύματα της εμμονής με την τηλεόραση”, αναφέρει ο Michael. “Το ραδιόφωνο πρέπει να είναι η προτεραιότητα μας”. Υπάρχει διαφορά στον τρόπο που το video και το ραδιόφωνο καταναλώνονται από την ανθρώπινη ψυχή. “Εάν ο παρουσιαστής ξεκινήσει να ερμηνεύει στην κάμερα του ραδιοφωνικού studio, το πιθανότερο που θα συμβεί είναι αντί για τη δημιουργία σπουδαίου ραδιοφώνου, να φτιάξει, τελικώς, μία μίζερη τηλεόραση.”

Ως εκ τούτου τι πρέπει να γίνει ως προς την οθόνη που μειώνει την ποιότητα του ραδιοφώνου; Αυτή είναι μία πραγματική πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί παντού. Ως άνθρωποι του ραδιοφώνου είμαστε σοφοί και πρέπει κάθε στιγμή να θυμόμαστε ότι: “Το Ραδιόφωνο είναι το θέατρο του μυαλού, δεν χρειαζόμαστε σκηνικά, δεν χρειαζόμαστε εικόνες. Λειτουργούμε σε ένα άπειρο σύμπαν.”

Ο Michael ανέφερε για τη στιγμή που συνάντησε τον Sting και τον ρώτησε πως είναι να μην είσαι πλέον cool και mainstream; Ο Sting απάντησε λέγοντας: ‘Θεέ μου, ποτέ μου δεν το σκέφτηκα’.

“Η επόμενη εποχή θα είναι η εποχή της κβαντικής και θα υποβαθμίσει όλα όσα γνωρίζουμε από τον Μεσαίωνα έως σήμερα”.

Εκείνο που μπορούμε να μάθουμε από το Αμερικάνικο Ραδιόφωνο, λέει ο Michael, είναι ότι: “πρέπει να αντιμετωπιστούν υψηλά χρέη, με δαπάνη εκατομμυρίων δολαρίων σε επενδύσεις για μία συσκευή που κανένας δεν έχει στο δωμάτιο του.” Συμπέρασμα του Michael: “μην δαγκώνετε περισσότερα από όσα μπορείτε να μασήσετε!”

Ο ίδιος τελείωσε την ομιλία του με την πιο σημαντική συμβουλή του: “Το περιεχόμενο ελκύει ένα από τα ακόλουθα τρία μέρη του σώματος, εγκέφαλο, καρδιά και βουβωνική χώρα. Κάθε ταινία, κάθε τραγούδι και κάθε μεγάλος παρουσιαστής talk show σας άρπαξε από την καρδιά, από τον εγκέφαλο σας και από ... σας”.

Το επόμενο Συνέδριο Radiodays Europe θα πραγματοποιηθεί 19-21 Μαρτίου 2017 στο Άμστερνταμ. Σημειώστε το στο ημερολόγιό σας, εάν προγραμματίζετε να παρευρεθείτε στο 8o Συνέδριο Radiodays Europe. Το Συνέδριο θα λάβει χώρα στο Συνεδριακό Κέντρο Rai, το οποίο έχει εύκολη και προσιτή πρόσβαση στο κέντρο της πόλης του Άμστερνταμ, καθώς και απευθείας μετάβαση με τρένο, από και προς το αεροδρόμιο Schiphol, ένα από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια της Ευρώπης.

FaLang translation system by Faboba

CREATION

DELIVERY

AUDIO

POST PRODUCTION

MANAGEMENT

CINEMA

GENERATOR

MONEY

BROADCASTERS

Copyright@ 2016, Tzanakos P. Andreas Publishing Group